GameMaster
Komitet Centralny
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:26, 23 Sie 2006 Temat postu: Regulamin |
|
|
Nasza gra to internetowa symulacja polityki Polskiej Republiki Ludowej. Celem gry jest zdobycie jak największej siły przez swoją frakcję, przy minimalnej chociaż zgodności z faktami historycznymi. Regulamin to zbiór głównych, niepodważalnych zasad gry i etykiety na forum. Zmiany w regulaminie może dokonać tylko GM, za zgodą graczy.
Zasady ogólne
1. Najwyższą władzę w grze sprawują GM' owie. Decydują oni o czynnikach zewnętrznych, jak statystyki, poparcie dla ugrupowań, wydarzenia niezależne od graczy. Ich zgoda potrzebna jest do zoorganizowania większych akcji. Ich zadaniem jest dbać o poziom gry i zadowolenie graczy.
2. Zakazane jest obrażanie innych użytkowników forum poza grą, szczególnie za pomocą wyrazów powszechnie uznanych za wulgarne.
3. Zakazane jest obrażanie przekonań, religii, orientacji seksualnej, rasy oraz płci innych użytkowników forum. Dozwolona jest dyskusja na te tematy, nie może ona jednak stać się pasmem wulgaryzmów i ataków w te cechy. Poszczególne przypadki osądzać będą GM.
4. Zakazane jest posiadanie dwóch kont bez zgody GM.
5. Na forum używamy poprawnego języka polskiego, zarówno pod względem gramatycznym, jak i ortograficznym. Nagminne łamanie tej zasady będzie karane.
6. W ugrupowaniach komunistycznych zalecane jest używanie nowomowy. Będzie to nagradzane wpływami partii i dodatkowymi pieniędzmi dla ugrupowania.
Zasady gry:
Wstęp:
1. Akcja gry dzieje się w Polsce.
2. Datę początkową i tempo upływu czasu ustalają GM
3. Zakazane są działania absolutnie niezgodne z realiami i czasami PRL. Poszczególne wypadki osądzać będą GMowie.
4. Zakazane jest "przewidywanie przyszłości".
5. Treści niezwiązane z grą muszą być oznaczone słowami "OG". Mogę one być karane przez GM.
System partii:
1. Partiami stałymi, dostępnymi od początku gry, są PZPR, SD, ZSL.
2. Główną partią jest PZPR, uzyskując wszystkie związane z tym korzyści.
3. Partie dzielą się na legalne i niezgodne z prawem. O legalności partii decyduje Minister Sprawiedliwości.
4. Każdy gracz ma prawo stworzyć, po konsultacji z GM, własną partię.
5. Stworzenie partii musi zostać ogłoszone w poście. Tworzący partię gracz musi zdecydować się na sposób otwarcia:
- Kawiarniany: niskie ryzyko wykrycia przez władzę, jednak startuje z niewielkim poparciem. Początkowy budżet: 5 tys złotych
- Znany: wysokie ryzyko wykrycia, partia startuje z wyższym poparciem. Początkowy budżet: 10 tys złotych.
- Ogólnokrajowy: 100% szansa na wykrycie i reakcje władz. Partia zyskuje spore poparcie, zależne od założeń programu. Początkowy budżet: 15 tys złotych.
6. Każda partia musi na forum tajnym stworzyć temat "Budżet", w którym będzie zapisywać zmiany w finansach partii.
7. Partie uzyskują fundusze za akcje, pisanie listów, wywiadów oraz inne przejawy aktywności.
8. Znaczne sumy pieniędzy może uzyskać partia za działania, które stabilizują grę po niehistorycznych działaniach innego gracza.
9. Akcje sprzeczne z podstawowymi zasadami historii będą karane utratą poparcia, pieniędzy i ostrzeżeniami.
10. Partia sama decyduje o wyborze swoich liderów, kierunków działania, itd.
Media:
1. Artykuły do mediów piszą graczę i GMowie.
2. Szef Urzędu Cenzury może niedopuścić do pojawienia się jakichś treści w mediach rządowych.
3. Założenie mediów opozycyjnych musi być zakomunikowane GM.
4. Media opozycyjne są nielegalne, więc ich działania muszą spotykać się ze znacznymi utrudnieniami.
5. GM decyduje o liczbie ludzi, do których dotarł przekaz mediów opozycyjnych.
6. Tylko GM ma prawo zakładać temat z nazwą stacji radiowej/ telewizyjnej/ redakcji, w której publikowane będą artykuy.
Wydarzenia:
1. W dziale Wydarzenia GMowie będą dodawać eventy, których nie można ocenzurować ani ukryć. Jednakże część wydarzenień będzie wysyłana do Urzędu Cenzury, który będzie decydować o ich ujawnieniu. Wykrycie ukrytego wydarzenia spowoduje wzrost nastrojów antyrządowych. Nie można ocenzurować wydarzeń umieszczonych w kategorii Wydarzenia.
2. Poprzez eventy GMowie ingerują w grę.
3. Eventy partyjne będą umieszczane w tematach partii.
4. Eventy zakładające duże akcje muszą uzyskać zgodę GM.
Sejm:
1. Sejm PRL składa się z 460 posłów
2. Jeden gracz może kontrolować frakcję posłów, składającą się z więcej niż jednego posła.
3. O podziale mandatów między partiami decyduje GM razem z rządem.
4. W wypadku wolnych wyborów o podziale mandatów decyduje GM.
5. Zgłoszenie projektu ustawy wymaga podpisów 15 postów, przyjętej petycji obywatelskiej lub inicjatywy rządowej.
6. Moderatorem forum Sejmu jest gracz pełniący funkcje marszałka.
7. Pierwszym etapem procedury sejmowej jest debata nad ustawą.
8. Po zakończeniu debaty, której długość ustala marszałek, następuje głosowanie.
9. Głosować można jedynie w dziale Głosowania.
10. Na forum sejmu nie mogą się wypowiadać gracze nie piastujący żadnych urzędów publicznych.
Rząd i Rada Państwa:
1. Działania rządu i Rady Państwa muszą być zgodne z ich kompetencjami.
2. Rząd musi mieć premiera.
3. Rząd ma własne tajne forum, do którego tylko on ma dostęp.
4. W niektórych ministerstwach są departamenty, czyli samodzielne urzędy podległy pod premiera.
5. W ministerstwie sprawiedliwości jest Urząd Cenzury, a w ministerstwie spraw wewnętrznych- UB.
6. Szefów departamentów mianuje minister
Gracze:
1. Każdy gracz musi się liczyć z możliwością bycia aresztowanym, zamordowanym lub pobitym
2. Zezwolenie na zamach wydaje GM
3. GM ustala prawdopodobieństwo powodzenia zamachu
4. Przed zamachem mogą chronić ochroniarze i wojsko
5. Zabity gracz musi stworzyć nową postać
6. Gracz w więzieniu może się tylko tam wypowiadać do czasu uwolnienia
Kary:
1. Po 3 ostrzeżeniach- blokada konta na tydzień
2. Po 5- banicja
Post został pochwalony 0 razy
|
|